torsdag 1 januari 2009

Mitt gångna 2008 vs mitt nya 2009

2008

Januari
Min kusin fyllde år, så kalas hos honom of course.
Danserna börjar och den terminen gällde Disco Shadow och Dansligan.
Skolan börjar och det är skönt att träffa klassen igen.

Februari
Kommer faktiskt inte ihåg så himla mycket, haha.
Eller jo, en tjejkväll med bästisarna hade vi väl.
Sedan åkte vi ju pulka i stora pulkabacken hos Emma.

Mars
Många kompisar fyllde år.
Det innebar ju en massa partyn.
Skönt att våren och värmen kikar fram.

April
Påsk, med supermycket godis, moahaha.
På påsk kom kusinerna till Åmål för att fira, som alltid.
Nöjd över alla påskbrev jag fick, fast Jessica fick fler, haha.
Antar att fler skickar till varandra när man är liten.

Maj
Om my gosh, Londonresan var oförglömlig.
Så många intryck och minnen på samma vecka.
Jag saknar verkligen London.
Min syster Jessica fyllde år den 22, samma datum som jag.
Självklart blev det kalas för henne, med släkten och kompisarna.

Juni
Kompisarna Emma, Malin och Amina fyller år.
Ingen av dom hade party.
Skolavslutningen!
Jag slutade femman och hade gul klänning och högklackat.
Sommarlovet börjar med bad, kompisar, shopping och husvagnen.
Dessutom åkte jag på dansläger och lärde mig fyra koreografier som vi skulle göra på Åmålshälja.
Och sommardansen började, jag fick göra Lyrical och Show.

Juli
Vi åker till Halmstad med husvagnen och bor på Haverdals familjecamping.
Jag träffar Moa och blir kompis med henne på campingen.
Sedan träffar jag Frida och vi fiskar krabbor.
Moa, Frida och jag spelar minigolf på campingen.
Alla tre ställer upp i "Småstjärnorna" och vinner godis och flipflops.
Jag fyller tolv år och får en rosa mobil, böcker och smink.
Dessutom träffar jag Emilia som jag blir bästis med.
Vi går med varandra på spökjakten och spelar Guitar Hero, och sjunger Singstar tillsammans.
Jag och Emilia åker till Busfabriken med campingen + Moa.
Det var en oförglömlig månad.

Augusti
Vi fortsätter göra roliga saker på campingen.
Sedan åker vi vidare till Göteborg och går på Liseberg.
Nya attraktioner som jag vågar åka blev "Uppswinget", "Spinrock", "Balder" och "Uppskjutet".
Vi gick på Liseberg två dagar för att hinna med allting.
När vi kom hem fyller Ellinor tolv år, men inget party tyvärr.
Sedan visar vi upp koreografierna från danslägret på Åmålshälja.

September
Skolan börjar :-(
Men kul att vara äldst på skolan, gå i sexan och träffa klassen igen.
Några fyllde år, men inga som jag alltid är med.

Oktober
Jag dansar på ljusfesten och träffar Ann-Sofie igen.
Är med Emma konstant en hel vecka!
Hittade på mycket kul och shoppade mycket.

November
Tja, Halloween om jag minns rätt.
Martin, minst i klassen blir tolv år.
Allmän längtan efter julafton såklart.

December
Handlar kläder i Karlstad och möbler m.m. på IKEA.
Myser i adventstid med böcker och bra filmer.
Julaftonen firades hos kusinerna i Trollhättan och jag fick mycket jag ville ha.
Idag är det nyårsafton och jag vet att 2009 kommer bli väldigt speciellt.
Vi skålade med cider och mamma och pappa med champagne.
Jag gick ut och tog kort på fyrverkerierna, som var jättefina men inte så många.
En väldigt lyckad nyårsafton och en bra början på 2009.

Jag är nöjd med året som gått, men det nya året ska bli ännu bättre! ;-D

Inga kommentarer: